Metoda Wim Hofa: Zdolej stres otužováním

Možná už jsi o metodě Holanďana Wim Hofa slyšela. Využívá studenou vodu ke zlepšení imunity a psychiky člověka. Na léčivou sílu studené vody už ostatně přišla řada lidí před ním – například český Vincenz Priessnitz. Wim Hof šel ale o kus dál. S chladnou vodou propojil dýchání a meditaci. To celé dohromady přináší výsledky, které zaujaly celý svět.


Jeho mottem je věta: "Zastavte se, dýchejte a udělejte z chladu svého přítele a učitele!"

 

Zjistil totiž, že když otužování spojí s prací s myslí, dokáže získat to, čeho se mu pouhou meditací, studiem knih, praktikováním různých směrů nedařilo dosáhnout. Prázdnou mysl a zrelaxované tělo.

O co vlastně jde?

Wim Hof metodu se můžeš naučit také a s její pomocí zlepšit své psychické i fyzické zdraví. Navíc je to výzva a zábava zároveň. A jaký je postup? Vyzkoušej opatrně lehčí verzi doma ve sprše, pro začátek nemusíš vše dělat naplno. Třeba jí přijdeš natolik na chuť, že se vydáš na specializovaný seminář s odborným vedením. Začínat bys vždy měla s prázdným žaludkem a bez dýchacích potíží. Ideálně po probuzení.

Pojďme na to:

metoda-wim-hofa2

 

 

Sedni si nebo lehni do nejpohodlnější meditační pozice. Několikrát se hluboce nadechni a vydechni do plné kapacity plic.

Hluboce se nadechni, dokud neucítíš slabý tlak zevnitř hrudníku na solar plexus. Chvilku zadrž dech a pak úplně vydechni. Opakuj toto zahřívací kolečko zhruba 15x.

Dýchej a ponoř se do svého nitra. Představ si, že nafoukáváš balónek. Vdechuj zhluboka a vydechuj ústy v krátkých uvolněných výdeších. Zavři oči a opakuj asi třicetkrát nebo dokud neucítíš, že tvoje tělo je nasyceno kyslíkem (máš pocity svědění, brnění, lehkého točení hlavy). Během těchto 30 silných vdechů a výdechů se ponoř do svého těla. Za zavřenýma očima ti mohou díky zvýšené koncentraci kyslíku v krvi vířit barvy a objevovat se různé obrazce.

Vydechni veškerý vzduch a zadrž dech tak dlouho, jak to jen půjde. Po asi 30 cyklech nádech/výdech se naposled intenzivně nadechni, pak vydechni veškerý vzduch z plic a drž tak dlouho, jak ti to reflex dovolí. Představuj si, jak se kyslík šíří každou cévou v těle. Reflex tě donutí se opět nadechnout, udělej to tedy pomalu, ale pořádně, do maximální kapacity plic. Jakmile je tvůj nádech na maximu, drž vzduch v plicích a cca 10–15 sekund, sleduj, jak se tvé tělo plní energií. Následně pomalu vydechni,

To celé opakuj 2 -3x a po ukončení posledního kola minimálně 5 minut vleže relaxuj a odpočívej. Budeš se cítit velmi lehce, může se ti točit hlava, ale budeš plná energie a v dobré náladě. Poté se přesuň do sprchy a podle pocitu a vlastní otužilosti se třikrát po jedné minutě sprchuj ledovou vodou. Mezi tím si dávej půlminutové intervaly. Pokud by to pro tebe bylo moc těžké, můžeš začít střídáním horké a ledové vody – vždy minutu a půl minuty.

Kdybys kdykoli během celého procesu cítila nevolnost nebo nejistotu, raději uber na intenzitě a nespěchej na sebe. Jen tak budeš mít chuť pokračovat dál. Pro začátek bude určitě potřeba velká dávka odhodlání a odvahy, ale když se do toho pustíš, už za pár dnů  můžeš pozorovat první výsledky. Větší odolnost proti stresu, lepší náladu a pocit síly v těle.

Máš chuť Wim Hofovu metodu vyzkoušet na vlastní kůži? My v MojeEQUA jdeme do toho a  držíme ti palce!

 

 
metoda-wim-hofa-lahev1                metoda-wim-hofa-lahev2         metoda-wim-hofa-lahev3 

 Zvýhodněný akční balíček
Mismatch lahví

DO E-SHOPU


Hightech novinka
Smart termosky

DO E-SHOPU


Velký výběr náhradních
obalů a víček

DO E-SHOPU

 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení